left top

 
      Vrijdag, 29 Maart 2024     

WerkwijzeAdvertentiesRegels & WettenAanbiedingenAanmeldenInfo opvragen
Horeca bedrijvenZoekenContactBeursagendaNieuwsarchief
right

INSCHRIJVEN IN HET HANDELSREGISTER

Wanneer, waar en hoe schrijft u zich in?


Als u zich wilt inschrijven in het Handelsregister moet u aan de volgende zaken denken:

Wanneer moet u zich inschrijven?
Vanaf een week voor de start tot een week na de start van uw onderneming moet u zich inschrijven in het Handelsregister.

Waar moet u zich inschrijven?
U moet zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel in uw regio. Als uw onderneming meerdere vestigingen heeft, moet u zich inschrijven in de regio waar de hoofdvestiging is gevestigd.

Als het niet om een onderneming gaat, maar om een rechtspersoon, zoals een vereniging of stichting, dan is uw statutaire zetel bepalend voor de KvK waar u zich moet inschrijven. Deze statutaire zetel is mogelijk opgenomen in de notariële akte.

Wanneer de locatie van de onderneming moeilijk is te bepalen, kan het privé-adres van de ondernemer gelden als adres van de onderneming. Soms is het niet mogelijk om een adres toe te kennen aan de onderneming. In dat geval moet u de onderneming inschrijven bij de Kamer van Koophandel Rotterdam.

Hoe moet u zich inschrijven?
Wanneer u contact opneemt met de Kamer van Koophandel in uw regio, krijgt u de juiste formulieren toegestuurd. De inschrijfformulieren kunt u ook downloaden van de website van de Kamer van Koophandel.

U moet zich persoonlijk inschrijven bij de Kamer van Koophandel. Er vindt namelijk een legitimatiecontrole plaats. De KvK controleert ook uw privé-adres. Voor deze controle heeft u in ieder geval een geldig legitimatiebewijs en een origineel bankafschrift van uw privé-rekening nodig, of een origineel uittreksel van het bevolkingsregister. Beide mogen maximaal één maand oud zijn. Op basis van een van deze documenten wordt uw privé-adres geverifieerd.

Op de formulieren vindt u ook verdere informatie over wat u nodig heeft voor de inschrijving. De KvK kan daarnaast om aanvullende documenten vragen (bijv. een huur- of franchiseovereenkomst). Informeer hiervoor bij uw Kamer van Koophandel. Aan de inschrijving in het Handelsregister zijn kosten verbonden.

<< terug
footer


Copyright © 2007 HORECAwijzer  |   Design & Webdevelopment by Webart Creations